Mat online - ett nytt sätt att äta

Godsmak startades 2007 och levererar sedan dess goda måltider direkt till dörren i Stockholm, i närförort, samt även lokalt i Solna, Sundbyberg, Kista och Uppsala.

Vi vet att våra kunder är kräsna och kräver ett brett utbud och toppkvalitet. Därför erbjuder vi hela världens kök i form av 1 000 olika rätter tillagade av allt ifrån förstklassiga bagerier, mysiga kvarterskrogar och kändiskockar. Vi tror även på att vara bäst när det gäller att leverera i tid och är alltid redo att rycka ut. Vi levererar din beställning med professionella företag som Miljöbud – ”Stockholms grönaste budfirma”, märkta med Naturskyddsföreningens Bra Miljöval. Vi tror på schyssta villkor för både människa och miljö, därför är vi anslutna till ett kollektivavtal och jobbar för att påverka inom miljöfrågor.

Kort sagt lever vi för att göra våra kunder glada, nöjda och mätta. Om du inte redan visste att vi löser allt inom mat - välkommen att testa oss!

Post- och besöksadress

Godsmak Sweden AB
Kungsgatan 84
112 27 Stockholm

Kundtjänst: 0771-34 40 00
E-post: info@godsmak.se

Så här fungerar godsmak.se och våra beställningar

För att kunna hålla hög kvalité på maten är rätterna anpassade för att transporteras.

Om du vill spara dina kontaktuppgifter skapar du ett konto. Då fylls dina kontaktuppgifter automatiskt i när du ska lägga en beställning, dessutom kan du se din orderhistorik. Företagskunder kan ansöka om kredit och meddelas när denna kontroll genomförts. Medans din ansöka behandlas om kontokredit så kan du handla med de flesta betalningssätt. När företagskund är godkänd för kredit meddelas detta till kontaktperson. Vi ingår inte avtal med minderåriga personer (under 18 år).

Beställning

  • Börja med fylla ditt postnummer, välj leveranstid, välj måltid du är intresserad av och botanisera bland alla restauranger. Klicka i om du är Företag eller Privatkund då det är viktigt för din leverans.
     
  • Nu kan du välja restaurang till vänster där deras meny visas beroende på till vilken tid du valt att få maten levererad. Du kan också söka efter maträtter och olika matinriktningar i vår sökfunktion.
     
  • Välj nu sedan dina rätter som du vill ha. Klicka på "lägg till" för att lägga till maträtter och dryck. Dryck och tillbehör hittar du längst ned i varje meny.
     
  • Vill du beställa från flera olika restauranger går det bra, men tänk på att det blir en leveransavgift per restaurang. När du är klar, klickar du på "Gå till kassan".
     
  • Kontrollera att din order stämmer, fyll i din leveransinformation och kontaktuppgifter. Bekräfta din order och välj betalningssätt. Vill du ändra t.ex. tid så går det bra att göra direkt i kassan.
     
  • Kvitto skickas till din e-postadress och maten är på väg. Nu är det bara att luta dig tillbaka så ordnar vi resten. Inom tull levererar vi inom 60 minuter, utanför tull är leveranstiden beroende på hur långt vi ska transportera din order.

Ändringar och tilläggsbeställningar

Under kvällstid; 18:00 - 20:00 och helger, går beställning inte att ändra. Beställningen är bindande.
När du har bekräftat och betalat förmedlas beställningen automatiskt till restaurang och därefter kan du inte ångra din order via godsmak.se.

Under kontorstid; 08:00 - 17:30, är det enklaste sättet för dig att ändra i en befintlig beställning är att e-posta till: info@godsmak.se med bifogat ordernummer, samt med vad ändringen gäller. Vi åtgärdar detta omgående och bekräftar därefter med ett nytt kvitto.

Leveranstider och leveranspriser

Alla våra leveranser hanteras av våra egna chaufförer och våra anlitade budfirmor. Budkostnaden innanför tullarna kan variera. Utanför tullarna är leveranskostnaden ortsberoende. Vid erbjudanden om exempelvis fria frakter, föreligger det oftast ett krav om minsta köp. Detta minsta köp anges alltid med det aktuella erbjudandet.

Vi meddelar snarast om leveransförseningar, så fort detta kommit till vår kännedom. Efter kl 18:00 meddelas du om eventuella leveransförseningar av våra budansvariga. De meddelar så snart de blir medvetna om att leveransförsening kan uppstå.

Leverans och sista beställningstid varierar beroende på vad man beställer:

Frukost eller fika: sista beställning 14:00 vardagen innan. Leverans 07:00 - 09:00.

Lunch: sista beställning 1 timme innan leverans som sker mellan 11:30 - 15:00.

Middag: sista leveranstid 20:00 samma dag, leverans sker 15:00 - 20:00.

Lördag och söndag: sista beställning 18:00 fredagen innan. Leverans sker mellan 12:30 - 20:00

Betalningsvillkor kreditkort

Se våra villkor här https://www.godsmak.se/hjalp/avtalsvillkor

Villkor för fakturabetalning med Klarna AB

Se våra villkor här https://www.godsmak.se/hjalp/avtalsvillkor

Reklamation

Vid missförstånd på dagtid (vardagar 08:00 - 17:30) så kontaktar du info@godsmak.se eller ringer vår kundtjänst på 0771-34 40 00.

Vill du reklamera något eller har sett felaktigheter i våra menyer, så kan du göra det här: info@godsmak.se vi lovar att respondera inom 24 h.

Återbetalning

Vid reklamation som faller till återbetalning, då sker återbetalning inom 14 dagar från det datum då köp genomfördes. Återbetalning sker med samma metod som det betalningssätt med vilket köpet genomfördes.